Milioane de dolari din reclame! Un nou studiu arată cât câştigă site-urile care răspândesc fake news
Pe măsură ce SUA se pregătesc pentru alegerile prezidențiale, conoscând rolul decisiv pe care l-au avut dezinformările, în anul 2016, publicarea conținutului online fals sau extremist rămâne una profitabilă.
Venituri de cel puțin 235 de milioane de dolari sunt generate anual de anunțurile difuzate pe site-urile extremiste și de dezinformare, potrivit Indexului Dezinformării Globale, difuzat exclusiv de CNN. Aceasta înseamnă că persoanele din spatele site-urilor web care propagă ură sau fake news nu au doar o influență ideologică ci pot, de asemenea, să câștige bani mari pe seama agenților de publicitate care adesea nici măcar nu cunosc faptul că numele lor este asociat cu un conținut fals.
Pentru acest ultim studiu, organizația a examinat 20.000 de domenii pe care le suspectă, analizând traficul și informațiile de audiență, tipurile de anunțuri plasate și venitul câștigat per accesare.
În mare parte, responsabilitatea de a monitoriza contextul în care sunt plasate anunțurile comerciale le revine companiilor solicitante. Sleeping Giants, un grup fondat după alegerile din 2016 din SUA, își propune să le dea o mână de ajutor. Acesta navighează pe Twitter și Facebook și avertizează companiile atunci când anunțurile lor apar pe site-uri care propagă dezinformarea.