Reacția echipei editoriale la atacurile online este extrem de importantă. În caz de atac, staful editorial al redacției trebuie să asigure asistență organizațională, psihologică și legală pentru membrii acesteia.
Redacția trebuie să desemneze și să instruiască în mod minuțios o persoană la care s-ar putea adresa jurnaliștii în cazuri unor atacuri online. Angajatul în cauză trebuie să fie responsabil pentru evaluarea situației, pregătind o strategie care va face față atacurilor și apoi punerea în aplicare a acesteia. Dacă echipa editorială din care faci parte își poate permite introducerea unui astfel de sistem, ar putea fi benefic să le transmiteți și altor echipe de jurnaliști această idee. Acest lucru s-ar putea transforma într-o linie de ajutor, unde oamenii ar putea primi susținerea experților. Organizațiile jurnalistice sunt, de asemenea, un forum util pentru schimbul de experiențe și bune practici în ceea ce privește intimidarea cibernetică.
Totodată, redacția ar trebui să introducă o politică de susținere a membrilor echipei care au fost atacați online și să încurajeze alți jurnaliști să facă același lucru.
Media devine țintă: Când „Fake News” devine o etichetă
Președintele Donald Trump nu ezită să numească cele mai mari instituții media din țara sa „fabrici de știri false”. Aceasta este o strategie de a se separa de realitățile incomode și de a discredita un jurnalist. Astfel de scheme se utilizează în întreaga lume. În loc să solicite corectarea unor informații sau să înceapă un proces de calomnie, politicienii merg pe social media și acuză jurnaliștii că au răspândit informații false. În SUA, peste 400 de redacții s-au unit și au protestat față de atacurile lui Donald Trump asupra presei.