Cum asigurăm credibilitatea materialelor de presă în online (Partea I)

0 656

Credibilitatea materialelor de presă în ochii publicului încă este influențată de factorii de încredere tradiționali . Rețineți acest lucru și nu uitați să:

  • prezentați opiniile unor experți independenți și autorități în domeniu. Furnizați comentarii de la un expert credibil, nu vă bazați doar pe prezentarea celor două surse.
  • faceți trimiteri la cercetarea științifică, dar aveți grijă de pseudoștiință – citarea oamenilor de știință sau a instituțiilor de cercetare care au o credibilitate proastă vă poate scufunda povestea.
  • include diferite surse de informare și puncte de vedere – prezentarea poveștii din diferite unghiuri te va proteja împotriva acuzațiilor de prejudecată și va face conținutul tău relatabil pentru un public mai larg.
  • subliniați că subiectul vă aparține și nu este o poveste scrisă din spatele biroului, ați fost la fața locului, ați vorbit cu persoanele prezentate în poveste, ați fost martor.

Creșterea credibilității

  • când publicați un videoclip, adăugați o notă care descrie procesul de creare a conținutului;
  • includeți un interviu cu autorul;
  • configurați un chat live sau un webinar cu autorul, permițând destinatarilor să adreseze întrebări referitoare la istoricul publicației;
  • semnați articolele;
  • evitați greșelile care v-ar putea submina credibilitatea, dar atunci când se întâmplă, asigurați-vă că le corectați cât mai rapid și transparent. Precizați clar ceea ce a fost revizuit. De asemenea, puteți atașa erata la sfârșitul lansării;
  • fiecărui articol trebuie să-i fie atașată data publicării inițiale;
  • în cazul în care sunt utilizate materiale din arhivă, acest lucru trebuie marcat corespunzător. Folosind informații învechite sau fotografii din trecut într-un context schimbat este o tehnică de manipulare frecvent utilizată pe internet;
  • comunicarea este concisă și simplă pe internet, mai mult decât în ​​media tradițională, acești factori se dovedesc a fi mai favorabili pentru crearea credibilității;
  • anunțurile afișate pe site sunt neinvazive, site-ul web se încarcă suficient de rapid și este compatibil cu dispozitivele mobile – astfel de implementări tehnice au o influență mai mare asupra evaluărilor de credibilitate.

Sursa: https://panoptykon.org/dealing-disinformation?fbclid=IwAR26OGsOchAlMutccFJ1Vny3WsFiW3zSmPbGYRJOcHVyyLOTFJDk9ZubaLg

Opinii ENG