Fabrica de trolli din Sankt Petersburg, cunoscută și sub numele de Agenția de Cercetare a Internetului (IRA), s-a concentrat în special pe operațiunile de influență electorală. Potrivit informațiilor, IRA a fost implicată în alegerile prezidențiale din SUA, BREXIT, referendumul din Olanda și alegerile din 2017 din Germania.
Manipularea alegătorilor americani a început în 2013 și a durat trei ani. Departamentul dedicat operațiunii americane avea peste 80 de angajați și un buget lunar de 1,25 milioane de dolari. În perioada alegerilor din 2016, activitățile fabricii de troli au avut ca scop polarizarea electoratului american prin exploatarea subiectelor fierbinţi din societate, inclusiv relațiile de rasă, drepturile LGBT, drepturile de portarmă, imigrarea și multe altele.
Activitățile fabricii de troli nu s-au limitat doar la SUA, ci au vizat şi procesele electorale din mai multe ţări europene, între care Olanda şi Germania.
Înainte ca olandezii să se prezinte la urne pentru un referendum privind acordul de asociere UE-Ucraina în 2016, fabrica de trolli a difuzat un videoclip fals despre militarii batalionului Azov de extremă dreapta ucraineană, care ar fi amenințat că vor realiza atacuri teroriste în Olanda.
În Marea Britanie strategia s-a concentrat pe stimularea sentimentelor anti-islamice înaintea votului Brexit. Cel mai redistribuit tweet din cele șase luni care au precedat referendumul a fost „Londra: musulmanii care au condus un stand de campanie pentru legea Sharia.”
Din 2016 si până în prezent, Twitter a închis și a lansat date despre nouă milioane de tweeturi IRA . Între timp, Facebook a eliminat grupul principal al conturilor IRA legate de SUA care, în total, au avut aproape 31 de milioane de acțiuni, 39 de milioane de like-uri și 5,4 milioane de reacții emoji.