Experții de la Oxford lansează un nou instrument online pentru combaterea dezinformării

Cercetătorii de la Oxford Internet Institute, Universitatea din Oxford, au lansat „ComProp Navigator”, un nou ghid de resurse online al cărui scop este să ajute societatea civilă să înțeleagă și să răspundă mai bine la problema dezinformării.

Dezvoltat de Proiectul OII privind Propaganda Calculațională, condus de profesorul Philip Howard, ComProp Navigator direcționează utilizatorii către o serie de resurse online, inclusiv ghiduri de dimensiuni, analize aprofundate, ghiduri practice, site-uri de verificare a faptelor, linii de asistență, cursuri online si altele. Lansarea site-ului va culmina cu o serie de ateliere cu practicieni și jurnaliști despre combaterea dezinformării.

Yung Au, cercetător la Oxford Internet Institute și co-dezvoltator al The ComProp Navigator, a menționat:

În ultimii ani, am observat că  guvernele și platformele tehnologice fac un efort mai mare pentru a combate dezinformarea. Odată cu creșterea presiunii, aceste instituții au început să mobilizeze resurse substanțiale pentru investigarea și gestionarea situației. Cu toate acestea dezvoltarea instrumentelor și resurselor pentru societatea civilă a fost mai lentă, ceea ce a determinat apariția acestui site,

a declarat Yung Au

Cindy Ma, cercetător la Oxford Internet Institute și co-dezvoltator al The ComProp Navigator, a adăugat:

Am dezvoltat instrumentul ComProp Navigator, bazat pe un feedback extins din partea practicienilor societății civile din întreaga lume. Deși este destinată în primul rând acelor organizații care lucrează pe probleme care ar putea fi ținte ale dezinformării, inclusiv drepturile omului, rasismul, sexul și justiția, persoanele LGBT, libertatea religioasă și imigrația, acesta ar putea fi, de asemenea, un instrument valoros pentru publicul larg,

a declarat Cindy Ma

Sursa: https://www.oii.ox.ac.uk/news/releases/oxford-experts-launch-new-online-tool-to-help-fight-disinformation/?fbclid=IwAR0GhjtcJ8ex7csbzXxuzyTn_qz-ZDlXlOmhT-CjTEU0roBLy-Cbq9x3QT0

Comments (0)
Add Comment