Rusia, China, Iran și Arabia Saudită au fost identificate drept țări care coordonează campanii pentru a afecta unul sau mai multe aspecte specifice a situației politice din anumite țării. Aceștia utilizează canalele media, inclusiv media socială, producând conținut menit să pară autohton în statul țintă.
Potrivit raportului realizat de către Diego A. Martin și Jacob N. Shapiro, în perioada anilor 2013-2018, Rusia, China, Iran și Arabia Saudită au coordonat peste 72% dintre campaniile privind eforturile de influență străină.
Astfel, în perioada respectivă, 24 de țări în 53 de cazuri au fost ținte ale campaniilor coordonate de către un stat străin pentru a influența situația politic a țării țintă.
Autorii raportului menționează că obiectivul acestor campanii poate fi destul de larg, iar până în prezent au inclus influențarea deciziilor politice prin modelarea rezultatelor alegerilor la diferite niveluri, trecerea agendei politice pe teme care variază de la sănătate la securitate și încurajarea polarizării politice.
Sursa: https://drive.google.com/file/d/1ZX7B33XQgGl4EC6tlGzn6CM-X3Q32YA2/view