YouTube – source for pro-Kremlin press

0 173

The sources of the pro-Kremlin disinformationa are not only from state funding, but also from the YouTube channels they own. According to Omles, media sources in the Russian Federation won over 6 million US dollars – NTV, the different language versions of Russia Today, Russia 1, Ruptly TV, TV Zvezda and others in 2017-2018.

Omles research refers to the channel of Russia Today, and not just, which does not provide an alternative view of the information. They spread conspiracies, lies, halves of truth and manipulations.

To get profit, a YouYube channel must have at least 1000 subscribers and 4000 subscribers views.

Source: https://euvsdisinfo.eu/figure-of-the-week-6-million-dollars/

Opinii ENG