Propaganda rusă din săptămâna Halloween-ului

0 73

Deși este o sărbătoare destul de veche și care în prezent este marcată în multe țări, pentru mesagerii pro-Kremlin Halloween-ul este încă o apariție a unei culturi occidentale invazive, care se bazează pe iad, pe corupția valorilor creștine tradiționale. “Astăzi Halloween, mâine păpuși gonflabile”, cu acest mesaj a venit parlamentarul rus Vitaly Milonov.

“Sugestia făcută de către oficialul rus este una ridicolă, sinistră, și face parte din jocul de dezinformare al Kremlinului. Mesajul vizează în special publicul est-european, menționând că orice pas către Occident va conduce pe o cale de degradare morală și de pierdere a identității naționale”, scrie euromaidanpress.com.

Potrivit sursei citate, săptămâna trecută, georgienilor li s-a spus că pentru aderarea la NATO, oficalii trebuie să legalizeze relațiile dintre homosexuali și că George Soros împreună cu politicienii pro-occidentali vor distruge valorile, cultura și naționalitatea georgiană. Trolii ruși nu au uitat să precizeze că “limba și cultura georgiană erau protejate cu drag în cadrul URSS”. Niciuna dintre afirmațiile scrise mai sus nu au o bază reală.

O altă minciună lansată de presa pro-Kremlin săptămâna trecută a fost legată de liderul Daesh, Abu Bakr Al- Baghdadi. Propaganda rusă a dus spre idee că Statele Unite ale Americii l-ar fi evacuat pe acesta și nu l-ar fi omorât, așa cum a anunțat liderul de la Casa Albă.

De propaganda rusească nu a scăpat nici Lituania. Propagandiștii ruși au scris că Lituania este controlată în totalitate din extern și este un stat totalitar.

Buzzfeed și Bellingcat, două instituții care au efectuat investigații jurnalistice independente privind doborârea zborului MH17 și otrăvirea în cazul Skripal, au fost acuzate că ar fi răspândit infromații false împotriva Rusiei.

Președintele francez Emmanuel Macron a fost lăsat la desert de către regimul de la Kremlin. Oficialul a fost acuzat de „rasism modern” pentru că i-a numit pe cei de la RT și Sputnik agenți de influență și propagandă. De menționat că Marea Britanie a amendat recent RT pentru încălcarea regulilor de imparțialitate.

Săptămâna trecută, Sputnik a continuat să publice același mesaj de dezinformare despre așa-numitul „referendum democratic” din Crimeea. Informațiile au fost difuzate în limba engleză, arabă și sârbă. Amintim că acel „referendum” nu este recunoscut nici de UE, nici de Statele Unite.

Între timp, posturile de televiziune controlate de stat au continuat să dezinformeze afirmând că UE nu mai acordă atât de multă importanță Ucrainei, că biserica autocefală ucraineană este un proiect american și că Ucraina vrea să se păstreze drept un proiect anti rus.

Sursă: euromaidanpress.com

Opinii ROM