YouTube, sursă de venit pentru dezinformarea pro-Kremlin

0 194

Sursele de dezinformare pro-Kremlin sunt susţinute financiar nu doar de stat, dar au şi venituri de pe canalele lor de YouTube. Potrivit unei cercetări a companiei Omles, mass- media din Federația Rusă a câștigat în 2017-2018 peste 6 milioane de dolari americani. Este vorba despre NTV, versiunile lingvistice diferite ale Russia Today, Rusia 1, Ruptly TV, TV Zvezda și altele.

Cercetarea Omles face referire la canalele deţinute de Russia Today, și nu doar, care nu oferă un punct de vdere alternativ al informațiilor. Aceștia răspândesc conspirații, minciuni, jumătăți de adevăr și manipulări. Pentru a obține profit, un canal de YouYube trebuie să aibă cel puțin 1000 de abonați și 4000 de vizualizări.

Sursa: https://euvsdisinfo.eu/figure-of-the-week-6-million-dollars/

Opinii ROM