Statele Unite ale Americii au fost în ultimii ani un jucător tardiv si timid faţă de dezinformările pe care le lansează Federația Rusă. Totodată, SUA nu au investit resurse suficiente pentru a lupta cu dezinformrea presei pro-Kremlin.
Nina Jankowici, membră a Centrului Global Wilson la Institutul Kennan afirmă că în întreaga lume dezinformarea se răspândește pe platforme din ce în ce mai private, și anume grupuri închise sau secrete de pe Facebook și mesageri criptați. Nivelurile de încredere în cadrul grupurilor, adesea organizate pe o singură temă sau pe o parte a spectrului politic, sunt mari, grăbind răspândirea informațiilor slab documentate și a falsurilor. Abilitatea platformelor social media, ale jurnaliștilor și cercetătorilor de a urmări fluxul acestor informații este însă scăzut, ţinând cont de setările de confidențialitate ale acestor grupuri. La nivel global, grupurile sunt folosite din ce în ce mai mult pentru a organiza campanii de dezinformare sau, mai rău, pentru a coordona discursurile de ură și violență. Problema este că Facebook stimulează în prezent acest comportament prin așa-numitul “pivot de confidențialitate”, care pune accentul pe comunicarea în mai multe foruri private.
Potrivit Atlanticcouncil.org, SUA ar trebui să investească mai mult programe care să-i învețe pe oameni să navigheze în mediul modern de informare, inclusiv prin programe de formare în domeniul alfabetizării digitale și programe de educație civică. Aceste programe nu ar învăța pur și simplu oamenii să separe știrile “reale” de cele “false”, ci i-ar ajuta să preia o serie de puncte de vedere pentru a se informa zi de zi și a-şi dezvolte spiritual critic, creând în același timp o imunitate față de versiunile conspirative ale adevărului.
Sursa citată afirmă că SUA trebuie să investească mai mult în Radio Europa Liberă / Radio Libertatea și Vocea Americii, surse de neprețuit în regiunea Europei și a Eurasiei. RFE / RL și VOA reprezintă un standard pentru jurnalism în profunzime, bazat pe fapte, nepartizane.